23 grudnia 2013

Piernik na ostatnią chwilę

Już jutro Wigilia, więc jeśli nie macie jeszcze piernika to przychodzę z pomocą. Jest miękki i nie twardnieje, można go przygotować w ostatniej chwili i bez obaw zęby cieszyć się świątecznym aromatem piernika.




Składniki:
  • szklanka miodu - około 360 g
  • szklanka mleka - 250 ml
  • 3 szklanki mąki - ok. 480 g
  • 3/4 szklanki cukru - 160 g
  • 4 jajka
  • 3 łyżki przyprawy korzennej - ok. 30 g
  • łyżeczka cynamonu
  • płaska łyżka sody oczyszczonej
  • 100 g masła lub margaryny
  • łyżka kakao
Polewa:
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 30 g masła lub margaryny 
Na patelni umieścić cukier, miód, masło/margarynę, rozpuścić mieszając. Dodać przyprawę do piernika i cynamon, wymieszać ostudzić. Mąkę wymieszać z sodą.

Do wystudzonej masy dodać mleko, następnie kakao i żółtka. Każdy składnik dodawać po dokładnym wymieszaniu poprzedniego. Mieszankę dodać do miski z mąką i sodą, wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę, dodać do ciasta, delikatnie wymieszać.Ta ilość ciasta wystarczyła mi na tortownicę o średnicy 28 cm.

Piec w temperaturze 170 stopni przez godzinę do suchego patyczka. Przygotować polewę - czekoladę rozpuścić z masłem/margaryną - posmarować wystudzone ciasto.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ja już mam swojego wczoraj upiekłam.
    Ten wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń