26 września 2013

Świeże zioła – czyli domowy ogródek

Tak niewiele trzeba by cieszyć się na co dzień świeżymi ziołami. Oczywiście w większości supermarketów można kupić już wyhodowane krzaki, jednak mi dużo więcej frajdy sprawia hodowanie ich od podstaw.




Niedawno w Ikei znalazłem gotowe zestawy do sadzenia ziół (bazylii, kolendry i tymianku). Genialny pomysł. Trzy kubeczki, nasiona, ziemia i parę tygodni cierpliwości i można już doprawiać potrawy świeżymi ziołami prosto z naszego „ogródka”. Najważniejsze jest to, że jedyne co nam trzeba to kawałek parapetu, dlatego nadają się do każdego mieszkania. Dodatkowo ładne, żywe roślinki na pewno dodadzą uroku Twojej kuchni czy jadalni. Oczywiście podobny zestaw można stworzyć samemu i sadzić co tylko dusza zapragnie.




Drugim ciekawym zestawem jest pietruszka i cukinia wraz z torbą do ich zasadzenia. Tutaj na efekty trzeba poczekać dłużej, jednak na pewno podzielę się z Wami, gdy coś, jeżeli cokolwiek wyjdzie mi z tego. Wiem, że okres kiepski na tego typu eksperymenty, jednakże jest to „hodowla” domowa, także powinna sprawdzić się przez cały rok.




Na zdjęciach możecie zobaczyć również drewniany koszyk z dwoma ceramicznymi doniczkami. Kupiłem go parę miesięcy temu i w końcu doczekał się na swoją kolej. Wygląda naprawdę świetnie, a mam nadzieję, że będzie wyglądał jeszcze lepiej, gdy roślinki w pełni się rozwiną. Tutaj zasadzona jest bazylia i oregano (zawsze mam z nim problem, duża część sadzonek usycha, jednak te które zostają ładnie rosną – może takie prawo dżungli).



Na pewno nie muszę wspominać o ile lepiej smakują dania przyprawione świeżymi ziołami, a także jak fantastycznie można je przyozdobić zielonymi listkami. Dlatego moim zdaniem świeże zioła powinny znajdować się w każdej kuchni.


6 komentarzy:

  1. ...uwielbiam świeże zioła, większość ziół mam w ogrodzie (te wieloletnie) jednoroczne zioła kupuje na bieżąco w sklepie bo starczają mi max na tydzień. Wspaniała własna hodowla, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród - wspaniala sprawa. Mi zostaje tylko parapet :-)

      Usuń
  2. Super pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam aktualnie oregano i bazylię w doniczkach na oknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Torba niezwykła :D Nie wyobrażam sobie swej kuchni bez świeżych ziół!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie niedługo muszę stworzyć u siebie taki ogródek. :)

    OdpowiedzUsuń