27 grudnia 2012

Piernik staropolski - etap III

Lekko spóźniony efekt końcowy długiego przygotowania piernika. Przez świąteczną bieganinę nie udało mi się zamieścić go o czasie, ale prezentuję swoje dzieło. Absolutnie za rok znów go powtórzę :)

Upiekłam dwa pierniki, każdy z nich przekroiłam, przełożyłam powidłami śliwkowymi i marcepanem. Wszystkie cztery warstwy stworzyły wysoki, okazały piernik. Wierzch polałam lukrem jagodowym i posypałam migdałami.

Piernik po przełożeniu zmiękł, dodatkowo obłożyłam go kilkoma kawałkami jabłka.
Moim zdaniem jest niesamowity, pyszny, pachnący i miękki. Jego wypiek stanie się moją nową tradycją świąteczną :)



Wykorzystałam przepis Joanny z Domowych Wypieków.

2 komentarze:

  1. O, piernik z marcepanem! To musi być smaczne połączenie

    OdpowiedzUsuń
  2. ten piernik to po prostu niebo w gębie;) pychota!!!!!!

    OdpowiedzUsuń