15 marca 2012

Tartaletki z soczewicą

Wypełnione pysznym farszem, niefatygujące maleństwa. Nadzienie jest bardzo proste, ciasto nie jest typowo ‘tartowe’, ale tutaj jego prostota pasuje. Dodałam odrobinę cynamony co delikatnie wzbogaciło smak. Podałam z sosem musztardowym, ale to kwestia gustu. Idealny przykład tego, że nie trzeba wiele, aby stworzyć coś pysznego.


Składniki na 6 tartaletek:
Farsz:
·         100 g soczewicy
·         Cebula
·         Sól, pieprz
·         Szczypta cynamonu
·         Szczypta ostrej papryki
·         Łyżeczka masła

Soczewicę zalać wodą i ugotować. W razie potrzeby dolać wody. Mnie gotowanie zajęło około 20 minut. W tym czasie posiekać drobno cebulę i zeszklić. Gdy soczewica będzie miękka, odcedzić i wymieszać z cebulką. Doprawić solą, pieprzem, cynamonem i papryką, dodać tyle przypraw ile uważamy za słuszne :)  na koniec dodać łyżeczkę masła. Jeśli nie rozpuści się w farszu, postawić na chwilę na ogniu.


Ciasto:
·         150 g mąki
·         Łyżka oleju
·         Letnia woda

Mąkę przesiać na stolnicę, dodać olej i stopniowo dolewać wodę, aby zagnieść elastyczne ciasto – takie jak na pierogi. Ja dolałam około ¼ szklanki.

Ciasto rozwałkować cienko i wyciąć kwadraty o boku około 12 centymetrów. Foremki na tartaletki albo formę na muf finy posmarować masłem lub olejem i wylepić ciastem, tak aby wystawały brzegi. Do każdej foremki nakładać farsz i składać rogi do środka. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 30 minut.

Można podawać i na ciepło i na zimno.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Pycha, uwielbiam soczewicę! W dodatku fajnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń