8 marca 2012

Cornish pasty


Danie prosto z Kornwalii. To duże pieczone pierogi, które przygotowywane były dla górników przez ich żony. Każda porcja była ozdobiona inicjałami męża, aby zaznaczyć kto jest właścicielem przysmaku. Składają się z mięsa i warzyw zawiniętych w ciasto. Są pożywne i sycące. Cornish pasty można przygotowywać na wiele sposobów. Ja na początek proponuję bardzo prostą wersję.


Składniki na dwie porcje:
Ciasto:
·         250 g mąki
·         100 g masła
·         4 łyżki wody

Mąkę przesiać na stolnicę, dodać pokrojone w kostkę masło. Wyrobić, aż powstanie kruszonka. Dodać do niej wodę, wyrobić szybko jednolite ciasto. Zawinąć w folię i schłodzić w lodówce. Kiedy ciasto się chłodzi przygotować farsz.

Farsz:
·         250 g mięsa mielonego
·         2 ziemniaki
·         1 cebula
·         Łyżka posiekanej natki pietruszki
·         Łyżeczka chrzanu
·         Łyżeczka musztardy
·         Sól, pieprz

Ziemniaki obrać i pokroić w bardzo drobną kostkę. Ugotować w osolonej wodzie. Cebulę pokroić w kostkę, podsmażyć. Wyjąć z patelni i podsmażyć mięso. Ziemniaki, mięso i cebulę wymieszać z pietruszką, natką, chrzanem i musztardą. Doprawić do smaku. Odstawić na chwilkę do przestygnięcia.
Ciasto rozwałkować na grubość 3-4 mm, nadając mu lekko owalny kształt. Wyłożyć na połowę farsz, złożyć na pół, brzegi zlepić. Posmarować roztrzepanym jajkiem lub mlekiem. Piec około 30 minut w temperaturze 200 stopni. 

Podałam z sosem grzybowym.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Widziałam je już parę razy, ale jeszcze nie miałam okazji zrobić. Chociaż zapowiadają się przepysznie, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jak ja lubię takie smakołyki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie. Wersja, ktora ja znam i robie ma jeszcze brukiew. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne danie, chętnie wypróbuję, ale z jakimś wegetariańskim farszem. Coś z soczewicą może.

    OdpowiedzUsuń