31 stycznia 2012

Owoce z polewą karmelową na orzechowych placuszkach

Wymyśliłam sobie ten deser od początku do końca. Chciałam coś słodkiego, z owocami i żeby jeszcze było sycące, z tym, że punktem obowiązkowym musiała być polewa karmelowa z brązowego cukru i słodkiej śmietanki. Myślałam o wykorzystaniu naleśników, ale smaczniej brzmiały delikatne i lekkie placuszki z dodatkiem orzechów. Po prostu – pyszny deser!


Składniki:
Na orzechowe placki:
•    1 szklanka mąki
•    0,5 szklanki mleka
•    Pół szklanki rozdrobnionych orzechów włoskich
•    2 jajka
•    Pół łyżeczki proszku do pieczenia

Mąkę przesiać do miski, dodać jajka, mleko, proszek do pieczenia i dokładnie wymieszać. Posiekać orzechy (ja włożyłam je do woreczka i zmiażdżyłam wałkiem do ciasta), dodać do ciasta. Smażyć małe placki na niewielkiej ilości tłuszczu, aż nabiorą złotego koloru.

Polewa karmelowa:
•    3 łyżki brązowego cukru
•    Łyżka wody
•    3 łyżki słodkiej śmietany 36%

Na patelnię wsypać cukier, podlać wodą i rozpuścić całość na małym ogniu. Kiedy się powstanie karmel, dodać śmietankę i dokładnie wymieszać.

Dodatkowo:
•    Dowolne owoce – ja użyłam bananów

Na talerzu ułożyć placki, na nich rozłożyć pokrojone owoce. Całość polać sosem. Od razu podawać.


Smacznego!

3 komentarze:

  1. O boże....a ja na diecie...:(((((

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich orzechowych jeszcze nie robiłam. Muszą być świetne :D

    OdpowiedzUsuń