18 stycznia 2012

Drożdżowe naleśniki

Dobrze znane, zwykłe naleśniki w nowej odsłonie. Nie próbowałam takich do tej pory, ale na pewno do nich wrócę. Są puszyste i mięciutkie, ciasto można przygotować wcześniej i odstawić żeby sobie rosło, a usmażyć przed samym podaniem. Polecam!


Składniki:
• 2 szklanki mąki
• 30 g świeżych drożdży
• 2 łyżki cukru
• Mleko
• 2 jajka

Drożdże zasypać cukrem i odstawić żeby się rozpuściły. Jajka, mąkę i mleko wymieszać – mleko dolewać stopniowo, tak żeby ciasto wyszło tak lejące, żeby można było je łatwo rozsmarować na patelni. Dodać drożdże wymieszane z cukrem, odstawić do wyrośnięcia. Smażyć cienkie naleśniki, podawać z cukrem pudrem i ulubioną konfiturą.

Z podanych proporcji uzyskałam 12 naleśników.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Lubię takie :) Musiały być pyszne.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo jestem ciekawa smaku...czy bardziej jak racuchy czy nalesniki. Koniecznie musze wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleee nabrałam apetytu na naleśniory :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. pewnie fajnie puchate wyszły.

    OdpowiedzUsuń
  5. Drożdżowych jeszcze nie jadłam. Wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają świetnie ;-) Tylko ile tak na oka jest tego mleka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że około 2 - 2,5 szklanki. Ja dolewałam prosto z kartonu, stopniowo, żeby konsystencja była dość płynna.

      Usuń
  7. Drożdżowych jeszcze nie próbowałam. Muszą być pyszne. ;)

    OdpowiedzUsuń