27 stycznia 2012

Comber z królika w sosie winno – śmietanowym

Próbowaliście mięsa z królika? Przekonałam się do niego dopiero teraz, gdy sama go przyrządziłam. To bardzo delikatne i smaczne mięso. Spróbowałam go udusić w sosie z białego wina z dodatkiem słodkiej śmietany. Efekt był bardzo smaczny.


Składniki:
•    400 g combru z królika
•    Biała i jasnozielona część pora
•    150 ml białego wina
•    150 ml słodkiej śmietany
•    Ząbek czosnku
•    Sól, pieprz
•    Zioła prowansalskie
•    Pieprz ziołowy

Comber umyć, powycinać wszelkie błonki i tłuszcz, podsmażyć na oliwie na lekko złoty kolor, następnie wyjąć i podsmażyć pokrojonego w plasterki pora (ja przygotowywałam danie w garnku o grubym dnie, było mi łatwiej). Wlać wino, doprowadzić do wrzenia i odparować alkohol, po czym wlać śmietankę, przyprawić i umieścić comber z powrotem w garnku. Dusić do miękkości, około 40 minut. Co jakiś czas obracać comber.

Podałam z opiekanymi ziemniakami i potrawką z pieczarek.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Pięknie wygląda, chyba jutro coś takiego przyrządzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miazga! jesteśmy świeżo po obiedzie, królik wyszedł przepyszny. Jedyną modyfikacją w stosunku do powyższego było moczenie parę godzin w mleku:)
    dzięki za królikową inspirację.

    OdpowiedzUsuń