22 grudnia 2011

Pierożki z makiem

Zrobiłam i jadłam je po raz pierwszy, do tej pory masa makowa oznaczała dla mnie tylko makowiec. Masę zrobiłam sama, sporo zniknęło jeszcze zanim wsadziłam ją do pierogów:) Jeśli jej zostanie, można zamrozić, tak samo jak ugotowany i zmielony mak, bez dodatków. Pierożki zrobiły dobre wrażenie, są słodkie i sycące, na następne święta też je przygotuje.


Składniki – ciasto pierogowe:
• 300 g mąki
• 40 ml oleju
• Szczypta soli
• Szklanka ciepłej wody

Nadzienie:
• 200 g maku
• Słoiczek dżemu jagodowego
• 3 łyżki miodu
• Orzechy i bakalie w dowolnej ilości
• Łyżka masła


Mak zalać wodą i gotować około 20 minut, aż będzie można go rozetrzeć w palcach. Zmielić go w maszynce. Umieścić w garnku podgrzewać na małym ogniu, dodać masło, miód, dżem oraz posiekane bakalie.

Mąkę przesiać do miski, dodać olej i sól, stopniowo dolewać wody, tak żeby zarobić gładkie elastyczne ciasto (może nie trzeba będzie zużyć całej szklanki). Cienko rozwałkować i wycinać szklanką kółka. Na każdym umieścić trochę farszu, ugniatając lekko łyżeczką, żeby zmieściło się go jak najwięcej. Dokładnie zalepić brzegi. Wrzucać na gotującą wodę, po tym jak wypłyną na powierzchnię gotować jeszcze chwilę.
Podawać z roztopionym masłem lub płynnym miodem. Ja roztopiłam łyżeczkę masła i wymieszałam z łyżką miodu.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. U mnie pierogów na święta sie nie jada, ale na takie z pewnością bym się skusiła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo smacznie, a do tego świetny pomysł :) Nie wpadłabym na to!

    Pozdrawiam i zapraszam:
    www.amatorskiegotowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo smaczne z sosem waniliowym

      Usuń
  3. pierożki z makiem, to coś co łasuchowi na pewno zasmakuje :-)

    OdpowiedzUsuń