15 listopada 2011

Pierogi z cukinią i fetą


Cukinia, feta, por, pietruszka jako nadzienie pierożków polanych roztopionym masełkiem – wyjątkowo udana kombinacja. Pierwszy raz zrobiłam pierożki z farszem innym niż te tradycyjne i mam ogromną ochotę na dalsze eksperymenty. 


Składniki na farsz:
·         Średnia cukinia
·         100 g sera feta
·         Biała i jasnozielona część pora
·         Pół pęczka natki pietruszki
·         Łyżka oliwy
·         Świeżo zmielony pieprz
·         Szczypta pieprzu ziołowego

Składniki na ciasto:
·         300 g mąki
·         40 ml oleju
·         Szklanka ciepłej wody
·         Szczypta soli


Farsz: obraną cukinię zetrzeć na tarce, można ją jeszcze dodatkowo posiekać, jeśli powstałe wiórki byłyby za długie. Pora pokroić w plasterki, podsmażyć na oliwie, dodać cukinię, chwilę razem podsmażyć. Pokrojony ser i natkę pietruszki dodać do cukinii z porem, wymieszać, doprawić pieprzem. Solić nie trzeba – feta jest dość słona. Cukinia może puścić sok, przed dodaniem sera można odparować płyn, lub tak jak ja, gotowy farsz przełożyć na sito i w czasie przygotowania ciasta na pierogi, płyn odcieknie. 

Ciasto: do miski (w ten sposób mniej się nabrudzi) przesiać mąkę, dodać olej i stopniowo dolewać wodę, wyrabiać ciasto parę minut, aż będzie gładkie i nie będzie się kleić do rąk, ani do miski. Następnie dzielić je na mniejsze porcje i rozwałkować na podsypanym mąką blacie na cienkie placki, wykrawać z nich kwadraty lub za pomocą szklanki wycinać koła. Na każdy kawałek ciasta nakładać łyżeczkę farszu, dokładnie zalepiać. W razie trudności można lekko zwilżyć brzeg wodą. Wrzucać pierogi na gotującą, osoloną wodę i gotować parę minut, aż wypłyną na wierzch.
Podawać od razu, polane roztopionym masłem.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Objadałam się w tym roku fetą. Wydawało mi się, że już pod każdą postacią;) Pierożkami bym jednak nie pogardziła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dlaczego nigdy nie wpadłam na to, żeby wsadzić cukinię do pierogów?

    OdpowiedzUsuń