30 listopada 2011

Owsiane bułeczki z marchewką

Przez długi czas byłam obrażona na wszelkie drożdżowe wypieki, raz mi nie wyszło i się zraziłam. Ale postanowiłam odczarować drożdże i upiekłam pyszne bułeczki z dodatkami. Są wytrawne, ale zachęcona sukcesem na pewno przygotuję inne warianty drożdżowych bułeczek. Z podanych składników wyszło mi 9 średnich bułek.


Składniki:
·         415 g mąki
·         300 ml letniej wody
·         Pół łyżeczki soli
·         20 g świeżych drożdży
·         40 g płatków owsianych
·         40 g drobno startej marchewki
·         Łyżka oleju roślinnego


Połowę mąki wymieszać z solą, drożdżami i wodą, wyrabiając dodać płatki, olej, następnie dodać marchewkę i resztę mąki. Wyrabiać parę minut, aż ciasto będzie elastyczne i nie będzie kleić się do rąk. Przykryć ciasto czystą ściereczką i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce. Po tym czasie, ciasto chwilę wyrobić, uformować bułeczki i układać je na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. Ponownie przykryć i odstawić na pół godziny, żeby jeszcze wyrosły. Piec około 15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. No, Anetka, ja cię podziwiam,Twoje przepisy są wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń