5 listopada 2011

Dyniowe gnocchi


Dyni ciąg dalszy. W tym roku mam okazję do wielu eksperymentów. Tym razem kluseczki, jako dodatek do obiadu, ja podałam z gulaszem własnego pomysłu, może być też samodzielnym daniem. Szczególnie gdy są podsmażone na maśle, takie dobrze smakują również na drugi dzień. Do tej pory jadłam wszelkie gnocchi lub kopytka z samych ziemniaków, ale dodałam tym razem dynię i wyszło smacznie.


Składniki:
·         1,5 – 2 szklanki miąższu dyni makaronowej
·         4 ziemniaki
·         1 – 1,5 szklanki mąki
·         Sól, pieprz


Dynię oprószyć solą i pieprzem, polać lekko oliwą i piec w 200 stopniach, aż miąższ będzie miękki, około 25 – 30 minut. Następnie zostawić do ostygnięcia, rozdrobnić miąższ. Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie. Rozgnieść praską, dokładnie wystudzić. Wymieszać ziemniaki z dynią, dosypywać stopniowo mąkę, tak żeby zarobić gładkie ciasto, doprawić pieprzem i w razie potrzeby solą. Formować cienkie wałeczki i odcinać niewielkie kluski. Wrzucać do gotującej wody i gotować aż wypłyną na wierzch.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Muszę takich gnocchi spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dyniowe gnocchi? Brzmi świetnie. ;) Uwielbiam dynię i kopytka, a połączenie tych dwóch smaków na pewno nie może być niczym złym. :)

    OdpowiedzUsuń