26 października 2011

Serniczki z żurawiną

Sernik zrobiony na wzór tego, który robi moja mama i uważam, że jest najlepszy na świecie. Ale żeby nie było zupełnie tradycyjnie i domowo zrobiłam małe serniczki w formie do babeczek. Na kokosowym spodzie i z żurawiną, żeby przełamać słodycz. Trochę więc pomieszałam tradycję i nowoczesność, ja myślę, że mi bardzo zgrabnie mi to wszystko wyszło. Polecam!


Składniki na 18 serniczków:
• Kilogram sera zmielonego lub gotowego ze sklepu
• Szklanka cukru
• 3 jajka
• 1,5 łyżki mąki
• 1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
• Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
• Pół opakowania kokosowych herbatników
• Kilka łyżeczek żurawiny ze słoiczka


Żółtka ubić z cukrem na puszysty kogel mogel, dodać do zmielonego sera, wymieszać z mąkami i proszkiem do pieczenia. Ubić białka na sztywną pianę, dodać do masy, wymieszać. Herbatniki pokruszyć, wyłożyć dna papilotek, nakładać masę serową. Piec około 20 – 30 minut w 175 stopniach. Na każdym serniczku układać łyżeczkę żurawiny. Odstawić na kilka godzin do lodówki.


Smacznego!

Serniczki dodaję do akcji Tydzień Żurawinowy

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy pomysł!
    Dziękuje za udział w akcji i serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwiebiam żurawinę i do tego takie mini serniczki...na pewno pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. kilka składników i już zupełnie inny sernik. :)

    OdpowiedzUsuń