11 października 2011

Pszenne tortille


Tortille to świetny pomysł na obiad, przekąskę, można je zabrać jako drugie śniadanie. Ja swoje podałam na obiad z prawie meksykańskim farszem. Zapiekłam je w opiekaczu z nakładką do grillowania i podałam z lekko czosnkowym sosem. Wyszło pysznie, na pewno jeszcze pokombinuje z innym nadzieniem. Pomyślałam też, żeby piec je trochę dłużej, pokroić w trójkąty i podać jako chipsy do dipów. Ten pomysł na pewno doczeka się realizacji.


Składniki:
·         2 szklanki mąki pszennej
·         Szczypta soli
·         3 łyżki oliwy
·         Szklanka ciepłej wody

Mąkę przesiać do miski, dodać sól i oliwę, stopniowo dolewać wodę, tak żeby wyrobić gładkie ciasto, uformować kulę i przykryć ściereczką żeby nie wyschła. Odstawić na godzinę. Po tym czasie odrywać małe kawałki ciasta i rozwałkowywać na cienkie placki. Piec na patelni, aż ciasto zaczną podnosić pęcherzyki powietrza i lekko się zrumieni. Ja piekłam je tylko z jednej strony, żeby placki nie były zbyt sztywne i nie łamały się. 

Farsz:
·         Pół kilograma mięsa mielonego
·         Puszka czerwonej fasoli
·         Puszka pomidorów w kawałkach
·         Cebula
·         Ząbek czosnku
·         Papryka ostra, słodka
·         Pieprz ziołowy
·         Sól
·         Oliwa do smażenia


Cebulę i czosnek drobno posiekać, zeszklić na oliwie. Osobno podsmażyć mięso i dodać do niego cebulę i czosnek. Dodać pomidory i fasolę, przyprawić do smaku. Dusić aż cały płyn wyparuje.

Na każdej tortilli ułożyć farsz zawinąć dolny brzeg i boki do środka, zapiekać w opiekaczu lub od razu podawać, z dowolnym sosem, proponuję czosnkowy:

Sos czosnkowy:
·         2 łyżki majonezu
·         2 łyżki jogurtu naturalnego
·         Ząbek czosnku
·         Pół łyżeczki ziół prowansalskich 


Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Robiłam kiedyś takie tortille do con carne - bomba! Teraz planuję w podróż wziąć tortille nadziewane smakowitościami. Twoje wyglądają bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chipsy (nachosy) robię zawsze w piekarniku, nie próbowałam na patelni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy już chyba robili domowe tortille, a ja jak zwlekałam tak nadal zwlekam ;) Aż żal, bo jak patrzę na Twoje placuszki...pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. wypróbowałam i naprawdę pyszne

    OdpowiedzUsuń