14 października 2011

Konfitura z winogron


Najlepsza z polskich odmian winogron. Pierwszy raz spotkałam się z takim przepisem, ale jestem pod  wielkim wrażeniem. Stanowią fajną odmianę, przy znanych dżemach truskawkowych lub jagodowych :) Goździki nadają konfiturze ciekawy smak. Warto przygotować je teraz i cieszyć się nimi zimą, bo ich aromat kojarzy mi się właśnie z tą porą roku i świętami. 


Składniki:
·         5 kg winogron
·         1 i ¼ kg cukru
·         Kilka goździków
·         2 płaskie łyżeczki kwasku cytrynowego
·         Żelfix w proporcji podanej na opakowaniu i odpowiedniej do ilości winogron


Winogrona obrać, umyć, zasypać cukrem i odstawić na noc. Podgrzewać na małym ogniu, aż cukier się rozpuści, winogrona puszczą sok i rozpadną się. Dodać goździki (ilość w zależności od upodobań). Smażyć, aż nieco zgęstnieją, dodać żelfix. Wypływające pestki można zebrać z powierzchni. Pod koniec dodać kwasek cytrynowy. Przelać konfiturę do słoiczków, od razu zakręcać i ustawiać do góry dnem.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. No nie spotkałam sie z taka konfiturka....ale intrygujace...

    OdpowiedzUsuń
  2. do Angie
    Spróbuj je zrobić zobaczysz jakie pyszne. Ja skorzystałam z tego przepisu zamiast bawić się w produkcje wina

    OdpowiedzUsuń
  3. no todo pracy az jakis czas okaze sie czy dobre i na pewno dam wam znac pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Obrac ze skóry?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smaczna konfiturka-dziś robiłam z ciemnych winogron które w tym roku pięknie obrodziłymi na działce . Zmieniłam troszkę przepis- bo po ugotowaniu wszystko przecedziłam przez durszlak ponieważ było dużo pestek.Ale smak wspaniały. Dzięki za przepis-pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow -toż to sam miód-tylko trochę roboty przy tym jest.Wszystko zgodnie z przepisem tylko zamiast żelfixu dodałam konfiturek, ale to prawie to samo. Polecam i smacznego.

    OdpowiedzUsuń