12 października 2011

Gruszki z kremem waniliowym

Czasami tak się dzieje, że mam ochotę zrobić coś innego niż zwykle. Zaczynając przygotowywać to coś, kilka razy pomysł się zmienia i ostatecznie wychodzi całkiem inne danie niż zakładałam. Tym razem chciałam w końcu zużyć gruszki, które czekały na swoją kolej. Później przypomniał mi się krem waniliowy, który miałam już kilkakrotnie zrobić, ale nie miałam okazji. No i naleśniki, chodziły mi po głowie i w końcu wcisnęłam je do tego przepisu. Wszystko razem lepsze niż dobre :)



Składniki:
·         3 gruszki
·         2 łyżki cukru
·         1 i ½ szklanki mleka
·         Opakowanie cukru waniliowego
·         Łyżka mąki
·         2 żółtka
·         Szklanka wody
·         Pół łyżeczki cynamonu
·         Kilka kostek gorzkiej czekolady
·         Kilka naleśników - składniki na naleśniki: mąka, mleko, 1 jajko, proporcje w zależności od tego ile chcemy upiec naleśników


Gruszki obrać, pokroić w drobną kostkę, zagotować w wodzie z łyżką cukru. Następnie odcedzić. 

Łyżkę mąki rozprowadzić w pół szklanki mleka, resztę zagotować z cukrem waniliowym i łyżką cukru. Dodać roztwór mąki, często mieszając, doprowadzić do wrzenia i chwilę gotować. Gdy trochę przestygnie, dodać żółtka, szybko wymieszać, nie gotować. 

Naleśniki: mąkę wymieszać z mlekiem i jajkiem, usmażyć naleśniki. Zwinąć w rulony i pokroić na mniejsze kawałki. 

Na talerzu układać naleśniki, uformować kształt okręgu, w środku ułożyć gruszki. Polać naleśniki kremem tak, żeby wypełnić środki. Schłodzić w lodówce, przed podaniem posypać cynamonem i startą lub polać rozpuszczoną czekoladą.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Wyglądają te gruszki bardzo apetycznie, a jak smakują? Są pyszne! Dlatego warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń