7 października 2011

Dyniowe placuszki


Dostałam wielką dynię i mam mnóstwo pomysłów co z nią zrobić. Dynia jest całkiem uniwersalnym warzywem, można z niej zrobić prawie wszystko. Podać na słodko, na ostro, wytrawnie. Placki z dyni same w sobie są tak neutralne w smaku, że można je posypać cukrem pudrem i będą na słodko, albo podać z niesłodkimi dodatkami. Ja zrobiłam je z fetą, ale prawdę powiedziawszy dodałabym do nich coś jeszcze. Ale ponieważ przygotowałam je po raz pierwszy, nie kombinowałam. Placuszki i tak były pyszne, lekkie i szybko zniknęły z talerza. Na pewno zrobię je jeszcze raz i do tego czasu wymyślę jakiś fajny dodatek. 

Składniki:
·         Około szklanki miąższu dyni
·         Dwa jajka
·         1,5 łyżki mąki pszennej
·         1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
·         100 g fety
·         Szczypta soli
·         Oliwa do smażenia


Dynię zetrzeć na tarce (ja użyłam dyni makaronowej – wystarczyło ją rozdrobnić, a w czasie mieszania, jeszcze się trochę rozpadła). Do miski włożyć dynię, żółtka, mąkę, szczyptę soli i rozdrobniony ser. Białka ubić na sztywną pianę, wszystko razem wymieszać. Smażyć małe placki, aż będą złote.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz