24 września 2011

Tarta z budyniowym kremem karmelowym

W zasadzie nie miałam ani pomysłu, ani bardziej konkretnych składników żeby coś upiec. Za to ochotę na coś słodkiego miałam wielką, więc przyszło mi do głowy, żeby zagnieść szybko kruche ciasto i wypełnić je kremem. Dodałam jeszcze posypkę, również z tego co znalazłam w szufladzie – ciasteczek korzennych i orzechów (wszystko pokruszyłam w woreczku, za pomocą wałka). No i myślę, że wyszło super. 


Składniki:
Kruche ciasto:
·         140 g mąki
·         40 g cukru
·         80 g masła
·         1 żółtko
Mąkę przesiać, dodać cukier, masło i żółtko, szybko zagnieść, wylepić formę do tarty i schłodzić w lodówce przez pół godziny. Piec w temperaturze 180 stopni, aż się zrumieni, ja piekłam 15 minut.

Krem budyniowy:
·         Opakowanie budyniu (użyłam budyniu karmelowego)
·         Pół litra mleka
·         2 łyżki cukru
·         180 – 200 g masła

Budyń ugotować według przepisu na opakowaniu, schłodzić. Masło utrzeć z cukrem (chyba, że budyń był cukrem). Dodawać po łyżce budyniu i miksować na puszysty krem. Wylać na ciasto, schłodzić. Posypać startą czekoladą lub posypką.

Smacznego!

2 komentarze: