16 września 2011

Leczo z kabaczka

Pod pewnymi względami jesień jest fajna. Właśnie teraz można kupić najlepsze warzywa i po dobrej cenie. Leczo przygotowałam z kabaczka, ale można go zastąpić cukinią i zrobiłam je w woku, żeby było szybciej. Użyłam mały słoiczek przecieru pomidorowego, który dostałam od mojej mamy, ale można dodać takiego ze sklepu, koncentratu albo pomidorów obranych ze skórki.


Składniki:
·         1 kabaczek
·         1 żółta papryka
·         1 czerwona papryka
·         1 cebula
·         2 ząbki czosnku
·         50 dag cienkiej kiełbasy
·         Przecier pomidorowy lub koncentrat pomidorowy lub pomidory obrane ze skórki
·         Szczypta soli i pieprzu
·         Szczypta papryki słodkiej i ostrej
·         Szczypta pieprzu ziołowego


Kabaczka obrać, wyjąć miąższ, pokroić w kostkę, tak samo jak obie papryki, cebulę i czosnek. Kiełbasę pokroić plasterki, podsmażyć i gdy się zrumieni, wyjąć i wrzucić na patelnię cebulę i czosnek, gdy się zeszkli dodać kabaczek, podsmażyć, następnie dolać przecier pomidorowy, poddusić. Gdy kabaczek będzie miękki, dodać paprykę i kiełbasę. Przyprawić i dusić jeszcze chwilę. Podawać z pieczywem.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. pyszności, uwielbiam takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja dalej nie spróbowałam kabaczka. Na razie przeżywam intensywne zauroczenie cukinią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę spróbować, b szukam przepisów na wykorystanie kabaczków bo dostałam kilka od mamy ;)

    OdpowiedzUsuń