14 września 2011

Kluski śląskie

Fajnie jest poeksperymentować w kuchni i zrobić czasem coś wymyślnego, ale jednak miło wraca się do tradycyjnych potraw. Znalazłam łatwy sposób na przygotowanie klusek: cztery części mąki i jedna część mąki ziemniaczanej. Nie użyłam jajek, ale przeglądałam przepisy, w których polecano ich dodatek. Podałam z sosem pieczarkowym i mięsem, które po prostu poddusiłam na patelni.


Składniki:
·         0,5 kg ziemniaków
·         Mąka ziemniaczana

Sos pieczarkowy:
·         Cebula
·         250 g pieczarek
·         Łyżka oliwy
·         Szczypta soli i pieprzu

Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie, rozgnieść tłuczkiem lub przecisnąć przez praskę i dokładnie wystudzić. Podzielić na cztery części, jedną wyjąć i to miejsce uzupełnić mąką. Wyrobić na gładką masę. Wrzucać do gotującej wody, zagotować, kiedy wypłyną będą gotowe.
Sos: cebulę pokroić w kostkę, pieczarki w plasterki lub kostkę, podsmażyć na oliwie, podlać wodą i chwilę poddusić, doprawić do smaku.

Kluski podawać od razu po ugotowaniu, polane sosem.


Smacznego!

3 komentarze: