17 września 2011

Ciasto jogurtowe…

… z lemon curd, który został mi jeszcze po tym jak piekłam ciasteczka. Ciasto jogurtowe jest chyba najprostsze z tych, które do tej pory przygotowywałam. Odkryłam fajny sposób, żeby składniki odmierzać kubeczkiem po jogurcie, trzeba tylko zamieszać i upiec. A jest naprawdę pyszne.


Składniki:
·         Kubeczek jogurtu naturalnego – 200 ml
·         3 kubeczki mąki
·         2 kubeczki cukru
·         Kubeczek oleju roślinnego
·         Łyżeczka proszku do pieczenia
·         3 jajka

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem, dodać jogurt, olej i roztrzepane jajka. Szybko wymieszać, lepiej nie męczyć zbyt długo ciasta, żeby nie wyszedł zakalec. Piec w temperaturze 180 stopni, około 30 minut, można sprawdzać wcześniej patyczkiem czy już jest gotowe. Gdy trochę przestygło posmarowałam lemon curdem, ale można też posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Kocham to ciasto i robie bardzo czesto! Warto poeksperymentowac ze smakowymi jogurtami- to dopiero jest radosc! :)
    Pozdrawiam

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdolność pieczenia ciast jogurtowych leży u mnie na poziomie niebezpiecznie bliskim zeru :D Nigdy nie są tak pięknie wyrośnięte jak Twoje...jogurtowy ideał ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie pyszne i łatwe ciasto, a jak uprzyjemnia niedzielne popołudnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. co to znaczy kubeczki? Jakiej pojemności są te kubeczki?:>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kubeczek po jogurcie, który dodajemy do ciasta, służy za miarkę do odmierzania pozostałych składników:)

      Usuń
  5. Jakiej marki jogurtu naturalnego użyłaś? Tzn nigdy nie widziałem 200ml, zawsze na opakowaniach widzę masę w gramach podaną ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogurtu Danone w małym opakowaniu

      Usuń
    2. Dzięki bardzo ;-)Ja mam zamiar wypróbować to z Activią i mąką pełnoziarnistą, a zamiast cukru słodzik ;-)

      Usuń